In samenwerking met:

Leene Communicatie

Leene Communicatie helpt bij het ontdekken, vertellen en verspreiden van het verhaal van organisaties. Zij zorgen ervoor dat een verhaal duidelijk overkomt en liefst ook aanzet tot actie.

Tappan Communicatie

Tappan Communicatie blinkt uit in communicatie over ingewikkelde materie. Bijvoorbeeld nieuwe wetten of beleid, grote infrastructuurprojecten of financiële producten.

Tabula rasa

Tabula Rasa is expert op het gebied van gedragsverandering en communicatie. Veel overheden en bedrijven profiteren van de vernieuwende en meetbaar effectieve aanpak.

2Met, reclame die meer oplevert dan het kost.

2 Met bekijkt de dingen net even van een andere kant. Zij mixen beeld en tekst met een vleugje humor. En dat zetten zij dan weer om in omzetgenererende middelen.

Over mij

hdb

Ik werk ruim 20 jaar met veel plezier en een grote betrokkenheid als adviseur, strateeg, manager, procesbegeleider, woordvoerder en coach. Ik voel mij betrokken bij organisaties die het algemeen belang dienen; overheid, non-profit, hoger onderwijsorganisaties. Ik heb heb een brede belangstelling en voel mij thuis bij thema's zoals duurzaamheid, cultuur, volkshuisvesting, onderwijs, volksgezondheid  en sport..

In verschillende rollen en organisaties ga ik steeds op zoek naar de toegevoegde waarde van (marketing)communicatie voor organisaties.

Als woordvoerder/adviseur heb ik organisaties bijgestaan in positioneringsvraagstukken, concurrentie op de onderwijsmarkt, bestuursadvisering en het coachen van bestuurders.Of bij stakeholder-management en participatievraagstukken.

Met mijn coachende stijl van leiding geven, weet ik medewerkers te bewegen.

Mijn ervaring met de bedrijfsvoering van (marketing-)communicatieafdelingen levert voor organisaties effectieve en efficiënte, klantgerichte en kostenbewuste dienstverlening op.

Samenwerken met Hans:

Bert van den Brink, Dean University College Roosevelt:

"Hans heeft met zijn to the point en helder georganiseerde werkwijze ons geholpen enorme stappen te zetten op het gebied van marketing via een nieuwe website en sociale media. Hans is misschien nog beter als woordvoerder. We hebben met hem echt een kwaliteitsslag gemaakt. Uiterst rustig onder druk, handig, ook in het onderhouden van de benodigde contacten. Tenslotte vind ik Hans heel sterk in zijn verhouding tot het bestuur als adviseur. Hij legt uit hoe hij denkt dat een woordvoering of communicatie dient te worden aangepakt, laat beslissingen bij het bestuur. Hans is ook erg prettig in de omgang met wat anders dan gepland niet goed loopt. Analyseren, belangrijke informatie tenslotte, en koerswijzigen. Hans brengt rust, overzicht, enorme ervaring, en optimisme.

 Gerdine Kuggeleijn, manager communicatie en werving Universiteit Leiden:

"Hans heb ik ervaren als een gedreven en resultaatgerichte communicatiemanager met een politieke antenne. Vanuit zijn ervaring kijkt hij om zich heen, gaat het contact met de organisatie aan op alle niveaus en heeft door hoe de hazen lopen. Als manager schakelt hij soepel met alle delen van de organisatie en werkt vanuit vertrouwen en verantwoordelijkheid. Hans zegt waar het op staat en doet wat hij beloofd. Zo is hij in staat in korte tijd veel in beweging te krijgen en concrete resultaten te boeken. Ook vakmatig ziet Hans snel kansen, waarbij hij put uit zijn brede ervaring. Hij staat voor een heldere bijdrage vanuit communicatie en richt zich tegelijkertijd op het wegnemen van barrières op procesniveau.

Tijdens een zwangerschaps- en ouderschapsverlof heeft hij mij als hoofd communicatie vervangen, waarna we een periode juist naast elkaar hebben gewerkt. Als hoofd ad interim heeft hij een prettige balans gevonden in de kern laten draaien met oog voor kansen op meer resultaat: in onze producten, in onze processen en op niveau van medewerkers. Hij schakelt soepel tussen de rol van adviseur, aanstuurder, facilitator en coach. Ik heb met vertrouwen mijn afdeling aan hem overgedragen en daarna met plezier met hem samengewerkt.